onsdag 21 juli 2010

Sofias garden

Ännu en underbar solig dag!

Hemma hos mig i Tullinge är det fortfarande köksrenovering som pågår.
Igår körde vi bort (nästan) allt vi rivit ut ur det gamla köket. Det tog 3 personer
5 timmar att göra detta! Och då har vi ganska nära till återvinningsstationen...
Hå hå ja ja... Renovera kök är en krävande sysselsättning... Inte minst alla
beslut som skall tas! Vilka blandare skall man ha? Ska vi spara den väggen
eller inte...? Handtagen på luckorna... vad blir bäst? Man kan ju inte riktigt
veta innan allt är klart, och då är det ju för sent att ändra sig!
Hå hå ja ja, som sagt va....


En liten paus från renoveringen blir det från och med i eftermiddag till

imorgon kväll - för mig i alla fall! Jag tar med mig yngsta dottern och drar
ner till Sofia i Gamleby. Lite prylar har jag köpt in till hennes bod och lite
grejer har hon som jag vill ha! (Vad det är kul när man har samma intressen
vad gäller gamla fina saker och inredning!) Sen imorgon kommer en av våra
storasystrar med hennes två vuxna döttrar och deras två bebisar!
Så en liten släktträff står på schemat. :-D


För er som inte har lyckan att få njuta Sofias trädgård på riktigt kommer här
några bilder från hennes växthus. Fler bilder blir det garanterat framöver eftersom
jag naturligtvis tar med mig kameran på resan!





Ha det gott!



3 kommentarer:

  1. hei Marie.
    så flink dere er da ,blir fint med kjøkken.
    men en stor jobb.
    nydelige bilder fra deg,sitter å nyter,
    ønsker deg fine dager.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Hallojsan vännen!!

    Vilket kärt besvär ni har nu ;)..när man börjar på ett sånt stort projekt och just det här första, slitet..och sedan när det börjar ta form och man får belöning för mödan direkt..Jisses vad jag älskar det!!..
    Kan allt tänka mig att det blir mycket att kasta..bara alla gamla köksskåp...

    Jag är så nyfiken på hur det hela kommer att bli!!..Ska bli spännande att få följa..

    Skönt att du får en liten paus nu då..Verkar vara helt ljuvligt hos syster din!!

    Bra att kameran e med!! :)

    Ha det gottis nu!! Varma kramar ifrån Sanne!!

    SvaraRadera