lördag 17 april 2010

Vårinspiration!

Godmorgon!

Idag blir det en uuuunderbar dag!
Jag känner stor vårinspiration, trots att det blåser kallt ute.

Igår var jag med en vän på Zetas, detta fantastiska ställe!

Vi satt i solen och fikade i trädgårdscafét, och vandrade
sedan runt och njöt av den vackra trädgårdshandeln.

Lite växter fick naturligtvis följa med mig hem...
Bland annat denna blå pärlhyacint, en lite annorlunda
variant som är lång och ståtlig, samt härligt aprikosfärgad
vanlig hyacint. Tillsammans med violer i mörkt sammetsblått
står de nu i ett arrangemang i en gammal loppisfyndad
fiskkastrull, med björriskvistar och musselskal som dekoration.


Nu ska jag fortsätta med det jag satte igång igår... Fniss...
Har man vårinspiration så har man... Kl. 8:00 igår efter att
resten av familjen kommit iväg till resp. jobb och skolor,
så satte jag igång att renovera vår hall! Nu är det utröjt, har
målat alla väggar en gång, samt införskaffat mer färg och
dags att sätta igång igen! Så härligt att rolla vitt på den
taffligt uppsatta terakottafärgade tapeten... (Förra ägarna)
Hatthylla och skohylla ska bytas ut, de nya står i källaren
och väntar även de på en andra färgstrykning. Hoppas bli
helt klar idag! Golvet gör vi inget åt nu, utan det kommer
att fixas i samband med vår köksrenovering, då vi tänkte
lägga nytt golv i flera rum samtidigt. Frågan är bara vad för
slags golv det ska bli... Ett golv som är slittåligt och passar
både i hall och kök... Tips mottages gärna!

Ha en underbar lördag!










7 kommentarer:

  1. Hallojsan vännen!!

    jag gillar ditt blomster arr såå mycket!..kul ide att knyta ihop fiskgrytan ..med musselskal!!..skulle aldrig ha kommit på det själv!!
    Vad roligt med renovering!!..här är det kaos renovering..mindre kul!..

    Ha en riktigt härlig helg vännen!!

    Kraaaaaaaaam Sanne!

    PS glöm inte att fota hallen när du är klar ;)

    SvaraRadera
  2. här kommer jag igen!! ;)

    Jo jag läste det :) och jag är faktiskt också sugen på att åka dit!.... skulle vara så roligt att få träffa dig...och det verkar som om många andra också skall dit!..

    Fina saker kan man passa på att shoppa ocskå!!

    Ska vi anmäla oss? :)

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för påhälsningen hos mig :)

    Vilken kul idé att dela blogg med sin syster...tror dock jag skulle få svårt att få fart på min :)

    Önskar en skön kväll. Det lilla som ännu återstår...

    Ses!

    Anna

    SvaraRadera
  4. Ja, Zetas är en favvoplats, tänk vad inspiration det ger att ta ett varv på Zetas. End problemet med stället är hur mycket ha-begär som väcks!

    Vackra blommor, du är duktig kompositör av växtgrupper.

    SvaraRadera
  5. ojojoj vilken kreativitet och aktivitet det var här då hihi. Din sammansättning i grytan var såå fint. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Åh så fint det är med dessa penséer som nästan går i svart!Fint Arrangerat i zink!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  7. Ja inspiration var ordet! Tack för det!

    SvaraRadera