fredag 21 maj 2010

Under ett äppelträd



Hej mina vänner!



Jag har varit lite osynlig ett tag i bloggvärlden...
Det är världen utanför som pockar på!



Det är jobb, mycket jobb, och sång, mycket sång,
och så har vi trädgården som ropar på mig!






Men idag har jag ju min lediga dag och njuter av vädret!
Ända sen jag började med lediga fredagar har fredagsvädret varit
uuuuunderbart (Med nåt undantag.... :-)
Finns ingen anledning att sitta inne och äta!


Idag blev det frukost under ett äppleträd.



Just nu frodas förgätmigej och tusenköna i vår trädgård.
Jag har inte hjärta att klippa bort dem i gräsmattan,
eller rensa bort ur rabatterna, så de tar för sig rätt bra! :-)

Ni som bor i trakten kring Gamleby borde verkligen titta in hos syrran nu!
Dvs i Sofias Bod! Där frodas det vill jag lova! Hon säljer ju både prylar och
växter, och har just nu massor av olika tomatplantor, gurka, paprika,
blommor och kryddor m.m. m.m.
Och så är det ju så vacker där! Helt klart värt ett besök!




Sköt om er och ha en uuuunderbar helg!




7 kommentarer:

  1. Härligt inlägg.Underbart ute nu.Önskar dej en fin pingsthelg kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Ja det där ser ju inte helt fel ut! Härlig bild där skulle jag nog sitta hela dan.
    Synd att det är så långt till Gamleby!
    Ha en skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. hei på deg.
    så nydelig der ved ditt epletre.
    koselig å sitte der til frokost,skjønne bilder.
    ønsker deg en herlig pinse helg.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  4. Bra härlig frukost du måste fått i dig där under äppelträdet. Ser så trevligt ut att jag kanske kommer och våldgästar dig ;-)

    SvaraRadera
  5. Hallojsan vännen!

    jag har saknat dig här..men jag vet att ni övar och repar för fullt nu!.. :)

    jag känner också att trädgården går före det mesta nu! har slitit som en galning hela veckan och vi bestämde oss för att vara bara lediga och njuta av livet i helgen..liiiite surt känns det nu då det åskar och ett riktigt Monsunregn slår ner allt i trädgården! :(..jag som skulle grilla!!??

    Ha en riktigt fin pingsthelg!!

    Varma kramar ifrån Sanne!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilka underbara trädgårdsbilder. Jag önskar dig en fortsatt fin Pingsthelg.
    Kram/Helen

    SvaraRadera