torsdag 23 februari 2012

Stylist och fotograf på besök

Idag hade vi besök av supertrevliga och proffsiga Johanna Flyckt och Lina Östling! De har fotat vårt hem
från alla möjliga och omöjliga vinklar och meningen är att det ska bli ett reportage eller två här framöver.
 Intresset hos husets invånare var stort att följa deras arbete på nära håll.... framför allt av Tintin som
 envisades med att befinna sig både bredvid framför och under kameran....  (Vilket tålamod ni hade tjejer..)
 Men det var så kul att vara med och kolla hur de gjorde för att få till det!


Jag ser med spänning fram emot att få se proffstagna bilder från vårt hem. Jag passade ju förstås på att
försöka se och lära vad gäller fotandet... Men men, man ligger ju efter vad gäller utrustningen, det är då
ett som är säkert...Nån gång, ska jag ha en bra kamera, stativ och en bra dator att redigera bilder med....

Inspirerad och glad efter deras besök passade jag på att ta några nya bilder från vårt sovrum idag,
när det nu ändå var extra piffat och allt. Sängen är bäddad med nya lakan från Hemtex. Ett stor överkast
i mörkblå denim ligger under bäddmadrassen och funkar på så sätt som sängkappa på sidorna. Kudden i
 lapptäcksteknik har vår Irma sytt i slöjden. Visst är den fin! Baksidan är i mörkt denimtyg. Perfekt i vårt 
sovrum! Trasmattan som fått nytt uppdrag som"överkast" har svärmor vävt för många år sen. Tycker att
den är så vacker. Att den är gammal och sliten gör ingenting - bara charmigt.  





I skrivande stund ligger jag här i sängen med laptopen i knät. Är nöjd med min "lediga" dag och det
spännande besöket. Är också extra nöjd med mig själv som faktiskt kommit igång med träningen igen
efter att ha varit sjuk och orkeslös och därmed gjort uppehåll på två veckor. Denna vecka har jag
tränat zumba två gånger - bl a ikväll. Träningsvärken imorgon ska jag njuta av! Nu ska jag sova gott.

6 kommentarer:

  1. Åå, vad spännande med fotografer på besök! Ska bli spännnade att se reportaget i tryck, du hojtar väl till i vilken tidning när det är dags?!
    Go fredag på dig!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  2. Härligt! Sovrumsväggen är både rå och häftig på samma gång. Läckert kök också. Ser fram emot att se det i inredningsrepotage längre fram.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Spännande, spännande......
    Så coolt med trasmattan på sängen! Ny och
    kul ide´.
    Ni får ha en härlig helg!
    Kramisar
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Men så roligt och spännande med det besöket och du har ju ett urfint hem. Med så många fina detaljer, du har en känsla för det personligt fina.

    Jag skulle också ha kollat på hur dom fotograferade och försökt lära mej av det.

    Sovrummet är ett "talande" bevis för den presonliga touchen!

    Kram och ha en fin helg. // Lissen

    SvaraRadera
  5. SOM jag vill att du blir min personliga inredare =) Så snyggt ni har!

    SvaraRadera
  6. Va kuuuul Marie! Ser fram emot reportage framöver! Jag ser att vi haft samma tanke på köksstolar.....Jag har lånat ut 2 köksgrupper i den stilen (jag menar de röda, stoppade i galon) till "butiken" men har tänkt ta hem dem och kolla om de skulle funka i vårt kök! Som omväxling ett tag iaf...;) Kram fina!

    SvaraRadera