lördag 15 oktober 2011

Hösthelg i Hälsingland

Hej hösten!

Så skönt det är med en rejäl sovmorgon och en dag utan några måsten....

Det hade jag igår. Yngsta dottern var också hemma pga lite feber. Idag verkar
hon dock vara piggelin igen - skönt att det var snabbt övergående!
Vi fick i alla fall en hel dag med fredagsmys tillsammans - det gillar jag!

Fredagsledigt - det är lyx det! (Längtar tillbaks till när jag hade det varje vecka...)
För så är verkligen inte fallet just nu - jobbar mer än nånsin. Vilket gör att jag inte har så
mycket tid över för bloggande och bloggsurfande. Tråkigt!
Men idag får ni se lite bilder från vår helg i stugan i Hälsingland för ett par veckor sen.
Mycket handlade om ved... Vi fällde ju några stooora björkar där i somras.

Passade på att ta lite bilder på ett par glada systrar som spexade loss tillsammans.

Tycker det är snyggt med de kapade björkstammarna - skulle vilja ta hem ett gäng
för att använda till sängbord och pallar... En annan gång kanske, nu tog vi istället
med oss så mycket vi bara kunde av den torkade veden från vedboden för
att fylla på lagret här hemma. Känns gott att vara rustade för vinterkylan!

Här har vi hela gänget - mina svärföräldrar, döttrar och maken. Visst ser man släktskapet...

Nu tillbaks till denna dagen - bäst att fånga den innan den är över!
Jag ska ge mig iväg och köpa lite ingredienser till en lasagne med svamp och spenat.
Skrev av ett recept från tv:n igår - Rachel Ray lagade mat. Tror att det kan vara
en riktig vinnare.... Återkommer med receptet om det blir gott!

Kram på er!


3 kommentarer:

  1. Hallojsan min goa vän!!

    Ljuvlga "bara vara dagar" är lyx..håller med dig!!
    Själv har jag varit borta i dagsljuset såå länge nu att det blev en chock när solen tittade in idag..städning av kök blev mitt "bara vara" idag!!

    Härlig bild på din ljuvliga familj!! Ni har verkligen fått en dotter var då det gäller att vara lika er :)

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Era döttrar, maken och svärfar är alla jätte lika tkr jag! Kramkram

    SvaraRadera
  3. Hej, har kikat in:)
    Nu går jag till din syster också// Marie

    SvaraRadera