onsdag 19 oktober 2011

DIY - att vara kreativ på kvällskvisten

Varje dag efter jobbet denna vecka har jag hittat på hyss här hemma. Köket är ommöblerat - det har fått en"vintermöblering" som jag lovar visa här på bloggen bara jag får tillfälle att plåta i dagsljus. En pinnsoffa från hallen har bl a fått flytta in i köket, och de två bänkarna med fårskinn som stod där soffan nu står fick ju flytta bort förstås. Den ena bänken tog naturligtvis hallplatsen, den andra har hamnat här, utanför Irmas rum. I den här lilla korridoren som är mitt i huset och binder ihop allt har vi en vit tapet med ett svagt rutmönster i grått. Hi hi, så bra så när man vill måla på frihand! Vi har nu ett stort grått silvermetallick kors/plustecken på väggen, som ska få bli bakgrund till diverse moodboards framöver.



(Ber om ursäkt för den gryniga bilden, men ibland får man backa på bildkvaliteten...)

Några av er kanske minns att jag satte igång och målade här i augusti, då såg det ut så här. Nu ville jag byta färg och kom på att jag även kunde byta form! Gick dock inte att få ett perfekt plustecken, den gröna färgen som skulle döljas var lite för bred för det. Vågade inte riktigt måla det såå stort som det i så fall skulle bli... Men jag gillart´ ändå! Det här blir den perfekta platsen för en adventskalender av något slag... Hmmm.. kanske ska tejpa upp nåt i år? Har fått ett gäng inspirerande washitejpar i olika färger på posten som jag tänkt roa mig med... Ev. julkort skulle också kunna får sitta här...

Sov gott alla, vi ses snart igen!

2 kommentarer:

  1. Du e kreativ syster;) Supersnyggt ju!

    SvaraRadera
  2. Mycket coolt blev det,rolig ide´med en adventskalender. Annars tycker jag att det är fint som det är....Ha en mysig helg, Kramisar till er alla från mig, Sofia

    SvaraRadera