måndag 28 november 2011

Hemma hos Sofia

När jag är på besök hos syrran kan jag förstås inte låta bli att smyga runt med kameran. Brukar passa på när hon är upptagen med nåt annat... ;-) Så jag får välja mina motiv utan protester...

Först ut är en bild på den pyntade hallen - allt går i naturfärgad skala.

I vardagsrummet finns ett stort foto på Sofia och Johan som brudpar. Det är såå vackert, och sitter just nu på en vägg täckt av sjökort. Sofia vill måla om i vardagsrummet, men i väntan på att få tid över till detta projekt så har en del av väggarna fått en "sjökortstapet". Riktigt fiffigt och snyggt DIY-tips.

Växthuset - är alltid mysigt att titta in i. Sofia beklagade sig över att det inte var julpyntat... Men det struntade ju jag i, när jag smög runt med kameran... ;-) Det andra jobbar för att styla har syrran helt naturligt hemma hos sig - t ex slitna snygga planterings- och pysselbord, med gamla lådor och annat ruffigt och snyggt.

En klase med vindruvor hittade jag i växthuset. Fotat i motljus visade sig en liten adventsstjärna i kameran.
Imorgon visar jag lite pics på alla fina saker i Sofias Bod! Vill också påminna om Sofias tävling.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder Marie! Kul att få tjuvkika lite hemma hos din syster....hälsa henne att det ser supermysigt ut!
    /Sussi

    SvaraRadera
  2. Tjena! Riktigt fina bilder... särskilt den från hallen. Nu har jag faktiskt jul-pimpat växthuset och tagit fina bilder. Visar på bloggen en annan dag.... Kramis

    SvaraRadera