lördag 19 november 2011

Nu kan jag inte stå emot längre

Nu kommer adventspynt och lite försmak på jul in i vårt hus....
Igår jobbade jag hemifrån och tog en lång skogspromenad med vovven vid lunchtid.
Hade med mig en stoor påse, och fick med mig lite smått och gott hem i den.. :-D
Två små granar, mossa, lingonris och några vackra ormbunksblad. Att börja julpynta
med det som finns i naturen tycker jag är helt ok redan nu. Å det är faktiskt 1:a advent
nästa helg! De två små granarna står nu i varsin stor glasburk i fönstrena i köket.
Hade två plättar i luften där förut - som de senaste veckorna bara gett upp. Jag som har så
gröna fingrar... Har ytterligare en plättblomma inne i rummet - men den är fortfarande fin.

Här ser ni förresten min fiffiga lösning för katternas mat: En trälåda med två
skålar med mat står på underredet på den gamla franska caféstolen. Här kan de
stå från varsitt håll och äta. Maten förvaras i en vit hink i plåt som står bredvid.

Nä nu får jag återgå till städningen. Har bestämt att det ska bli sååå rent och fint
innan det är dags att fira lördagskväll. Ser fram emot ytterligare ett avsnitt av
"Så mycket bättre". Tycker nog att de börjar slappna av nu, men väntar fortfarande
på att se lite mer av Laleh - som ju har en ganska låg profil i programmet. Förra
lördagens program kollade vi på idag på tv4 play. Har inte lyssnat så mycket på
Timbuktu förut (förutom det som spelats på radio), men idag har Spotify gått varmt
med hans låtar. Rekommenderas! Perfekt sväng för att få energi till att städa...
Och BRA texter.

2 kommentarer:

  1. Ser fint ut! Följer också Så mycket bättre med glädje. Det blir ju så bra musik av deras låtar. Har också spotify och laddar ner hur mycket bra musik som helst. Sjukt kul!

    Kramen Marie

    SvaraRadera
  2. Välkommen adventstid! Skirt och vackert.
    Jag tycker som du, fast sen gillar jag när Laleh lågmält tar plats och gör stämningen så mjuk och sårbar...
    Kram, Ann-Mari
    Ps. Gissa om vi googlat Öterlän! Mannen var redo att packa ihop och emigrera :-)

    SvaraRadera