fredag 6 november 2009

Favoritsaker på en bricka...

De som känner mig vet att jag dricker te, absolut inte kaffe! ;-) Eller, egentligen, lever jag på te. Morgon, middag, kväll, ibland på natten också... Här ser ni några loppisfynd tillsammans - den svarta trådbrickan, te-koppen, te-kannan, kakfatet på fot - allt fyndat!



Bakom brickan står en ljusstake i egen design! För ett tag sedan hittade jag en gammal lamfot i "fulfuru", som fick följa med hem från en loppis. Jag monterade bort alla lampattiraljer, målade den svart, och så idag fullbordades skapelsen med ett par "silverfat" som limmade på. Mellan faten skruvade en liten skruv in, med spetsen uppåt genom det översta fatet. Så nu står ljuset stadigt påskruvat! Jag är så nöjd! Ibland när man tänker ut hur något skall fixas, så blir det inte alltid så bra i verkligheten.. Men den här ljusstaken blev precis så som jag ville ha den!






Nu är det dags för fredagsmys! Ha det riktigt skönt allihopa! Kram!

1 kommentar:

  1. Hej Marie!
    Tack för din kommentar och titten på min blogg! Jag har absolut köpt väskor hos Sofias bod, 3 st tror jag! Som mycket annat här hemma så är det fyndat hos Sofia, mitt favorit fyndställe! Så roligt att du har kommit igång med bloggandet, synd bara att Sofia inte har mäjlighet att upptäcka hur underbar bloggvärlden är. Fiffig ljusstake du har gjort och fina fynd. Ha det gott!
    Kramar Maria

    SvaraRadera