tisdag 3 november 2009

Loppisar



Jag älskar att fynda på loppis! Jag fyndar ofta mer än vad jag själv behöver eller har plats för... Vilken tur då att jag har syrran i Gamleby som kan sälja fynden vidare i sin bod!


Men, ibland hittar man saker som man inte vill skiljas ifrån... För några veckor sedan hittade jag ett stort öppet glas till en lykta - för fyndpriset 45 riksdaler. Det lindades varsamt in i tidningspapper och bars hem. Vad skulle jag nu använda det till? Hmmm.. Kom på att ställa en ljusstake på ett "silver"fat - och glaset över. Voilá! Så fint det blev! Den fina lyktan fick en plats på månbordet i vardagsrummet.

En vecka senare besöker jag en annan loppis, och hittar ett exakt likadant glas till! Vilken lycka! Och faktiskt till samma överkomliga pris.. Nu pryder de sin plats i varsitt fönster i köket och ger stämningsljus när vi äter middag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar