söndag 20 december 2009

Vitt och grönt







Ja då var fjärde ljuset tänt, och julgranen klädd. Jag vet att det är många som haft julgranen inne länge nu, men det här är tidigt för oss! Ambitionen brukar finnas att göra det några dagar före jul, men allt som oftast står jag där natten före julafton och klär granen.. Men inte i år! Faktum är att just i år, trots att vi haft såå mycket denna höst, så känns det som om julfriden kommit tidigt, och jag har inte känt av någon julstress direkt. Alla klappar är klara, lite matlagning återstår men det är helt ok. Jag ska bara jobba imorgon sen är jag ledig. Åh vad skönt det ska bli!



Granen blev klädd i vitt, silver och zink - precis som förra året! Granens gröna frodighet är en perfekt bakgrund till änglar, hjärtan och fåglar i vitt tycker jag.



Lite nytt pynt dock, en del egentillverkat. Som denna fd kakform, som vi bankat ut och i mitten klistrat dit ett hjärta av papper utklippt ur en gammal bok, och med ett litet hjärta av pärlor i mitten. Ett mysigt pyssel för Irma och mig häromdagen!


Nu har barnen krypit upp i soffan för att se på Narnia, den första filmen. Det är lustigt, den vintriga vita världen i den filmen verkar ju ha flyttat hit! Oj vad den snöar hela tiden.. Mycket skottande blir det. Ha en mysig kväll - det ska vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar