torsdag 10 december 2009

Tävlingen fortsätter - nu med tröstpris!

Hej!

Igår fick jag ett trevligt paket med posten - Sofia hade skickat lite smått och gott som en tidig julklapp! Bland annat ordet JUL i najtråd som hon böjt till - jag visade ju det i ett tidigare inlägg här på bloggen. Såå gulligt och fint att t ex knyta runt ett ljus, hänga på ett skåp m.m. Jag knöt genast fast det på det fjärde ljuset i adventsljusstaken. Bild på det får jag visa en annan gång. För idag orkar jag inte göra många knop. Inte nog med att jag varit förskyld i flera dagar, det var julfest på jobbet igår och idag har jag vaccinerat mig... Aj aj aj min arm. Känns ju som om jag fått ett getingstick! Ja ja, det går väl över...
I vilket fall, så pratade jag med syrran i telefon idag, och då kom vi på att vi även skall ha ett tröstpris i utlottningen, och det blir just ordet JUL i najtråd! Tröstpris förresten, andra pris kanske man skall säga!



I brist på flera bilder idag så kanske jag ska berätta lite om syrrans lilla Hugo - om honom kan man berätta mycket! :-) Världens gulligaste lilla kille med glimten i ögat! Förra helgen så kom han en dag ner till sin mamma i köket och erkände att han ätit upp alla chokladbitarna i sin chokladkalender.. Alldeles förstörd utbrast han: "Vad gör vi nu???" Sofia: "Ja då blir det i alla fall inget mer lördagsgodis!" Hugo: "Ja men chokladen var ju inte ens goood!"
En dag senare kommer Hugo ner igen och erkänner att han nu har ätit upp alla bitarna i sin brorsa Emils kalender! Så, sååå äcklig kan nog inte chokladen ha varit i alla fall... :-)
Fast jag håller ju med honom, den är inte särskilt god. Jag skänker bort bitarna i min chokladkalender nästan varje dag (alla i familjen har varsin). Ett effektivt sätt att muta sina barn att göra saker... ;-)
Ha en mysig kväll nu allihopa, med eller utan choklad!


Kram från Marie och Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar