lördag 16 januari 2010

Jag har shoppat på nätet!




Efter ett tips från min syster så beställde jag för ett par veckor sedan en skärmvägg i trä till ett mycket bra pris. Igår kunde vi åka och hämta den på DHL. Jag är såå nöjd! Tycker att den är kanonsnygg i vitt utsirat trä. Den kommer att flytta runt litegrann här hemma.... Har inte hittat den perfekta platsen ännu. Just nu agerar den avskärmare mellan ett par krukväxter och våra vilda kattungar. Kattungarna älskar nämligen att klättra upp i krukorna och då välter ju gärna blommorna... Här beställde jag skärmväggen.


Ikväll ska hela familjen först ut och äta, sedan blir det bio - Avatar. Vi har faktiskt redan varit och sett filmen en gång, på premiären. Då såg vi den mest för att det inte fanns så mycket annat just då som passade hela familjen, och hade inga särskilda förväntningar. Alla blev dock mycket positivt överraskade och vi sa direkt att vi ville se den igen!! Och då blir det så klart 3D! Så om ni inte förstått det redan så rekommenderar jag den varmt! Det är en fantasi, ett äventyr, en saga... Många flirtar med filmhistorien och viss förutsägbarhet - men så underbar! Och den har ett budskap: Det handlar om vad vi människor gör mot vår värld och varandra. En kompis som såg den sa så här: "OOAAaaaooohh!!!!! Avator... Kan man konvertera ?! Jag vill oxå koppla upp mig så där!" Så visst blir man tagen av den filmen...


Önskar alla en mysig lördagskväll - nu ska jag hoppa i ett varmt skumbad!




5 kommentarer:

  1. Hej!
    En otroligt fin skärmvägg, man kan faktiskt hitta en hel del på Ellos. Ha det bra.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Pratade med Sofia idag, lääänge på telefonen!! Vi kommer så himla bra överräns och har massor av lika ideer, hon är bara sååå mysig! Skärmväggen du visar har jag också, beställde den med 500 kr rabatt check, så det blev ju överkomligt då. Den är verkligen jättefin! Men är det fotot från dig? Det är ju Sofias tapet?! Eller har ni lika kanske? Mysigt med bröllop, hoppas ni får kul!!

    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt fin skärmvägg. Måste ta och se den filmen.
    Ha, en trevlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hallojsan!!
    "Avatar var den bästa filmen jag sett"..var sönernas kommentar. Då den ene är 21 och den andre 15 förstår jag att filmen passar alla!!


    Jag har också den skärmväggen och jag Ääälskar den verkligen.. Pefekt att ha hälvt för vårt stora vardagsrumsfönster som annars bjuder på insyn!!

    Ha det så mysigt nu ikväll!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  5. Halloj!

    Den är så fin den där skärmväggen. Har suktat efter den i snart ett år nu. Blev frakten dyr? Kanske är det dags att slå till, jag fyller ju år snart...

    Tack för synpunkterna kring vår utbyggnad. Det är inte helt lätt att bestämma sig och värme stiger som sagt var uppåt. Förvisso är det skönt med svala sovrum men man vill ju kanske inte ha minusgrader därinne. Vi får fundera ett tag till... Just nu velar vi mest fram och tillbaka.

    Goa helgkramar till er båda!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera