onsdag 13 januari 2010

Tulpanen som tror att den är en liten viol....

...upptäckte jag i min bukett på bordet! Visst är det lite likt en vit doftviol :-):



Å vad jag längtar till våren nu... Är så trött på bylsiga kläder i lager på lager och bussar och tåg som blir försenade (om de ens går).


Nu ska jag i alla fall ut och få lite sol (jobbar hemma idag) och ge hunden en promenad. Lilla sjuklingen Irma har fått pencillin och ska nog snart bli helt frisk. Men hon är väldigt trött efter 12 dagar med feber! DET kan man ju förstå. Så hon får fortsätta att hålla sig inne. Ska sätta en mattebok i händerna på henne - så får vi se hur glad hon blir då... :-) I kombination med en påse godis kanske det funkar...


Ha en bra dag! Imorgon är det MILJÖTORSDAG! Hoppas ni tittar in då!


1 kommentar:

  1. Vår, ja tack, servera det med en stor skopa sommar också!

    Nejnej! Föreslå inte hur bra plastpåsar blir med mitt nya svarta bord, det ger herr Fräken idéer, som blivit alldeles tillräckligt stursk efter plastpåseinlägget!

    SvaraRadera