lördag 23 oktober 2010

Söndagsbilden....

....idag är ett foto på min mormor och morfar. Igår scannade jag bilder från min mammas fotoalbum, och det här är ett av fotona. Jag gillar verkligen den här bilden!
Jag har inte några minnen av min morfar, jag var 5-6 år när han dog. Sista gången jag träffade mormor var på hennes 90 års kalas. Vår dotter Saga (nu 18 är) var då bara några månader.

Spännande att få ta del av en annan tid, då min mamma var ung och mormor och morfar var på picknick tillsammans på Skansen... Man är inte bara här och nu, utan vi har även band tillbaka i tiden och till andra människor. Det känns bra tycker jag!

Hoppas ni alla har en bra söndag! Vi ska sjunga på gospelmässa i kyrkan på förmiddagen och lyssna till lilla dotterns kör (Spektrum) på eftermiddagen. En spännande tillställning faktiskt - Eric Ericsondagen i Skeppsholmskyrkan - som en Oscarutdelning fast i körvärlden i Sverige. En ära att få uppträda där! Undrar vilka som får pris....

2 kommentarer:

  1. Hallojsan gumman!!

    Jag tar för givet att det gick bra för er i morse!!..ni är såå duktiga!! :)

    Härliga gamla minnesbilder du bjuder på idag!!

    Ha en mysig söndagskväll!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  2. Hej,
    så mysig bild!

    Oj vad imponerad jag blir, gospel! Wow jag är helt värdelös på att sjunga!

    Hälsningar monica

    SvaraRadera