lördag 12 februari 2011

"Hjärtan på tråd" - Valentine DIY

Hej mina vänner! Med tanke på Alla hjärtans dag på måndag - vill jag dela med mig av pysslet jag bara MÅSTE få tid till att göra helgen! Inspirationen kommer från den pyssligaste av de pyssligaste i den här bloggen - Dottie Angel!






Så här kan man göra: klipp ut hjärtan i olika storlekar av en gammal boks sidor eller kanske en tidning. Är papperet tunt - lägg det två eller tredubbelt. Klipp också ut några färgglada hjärtan - här kan man använda reklamsidor ur magasin, fint presentpapper/omslagspapper, eller varför inte barnens teckningar? Det ska vara mååånga hjärtan!


Ladda symaskinen med en lite tjockare/kraftigare tråd och sy sedan ihop hjärtan på rad. Det ska liksom bli som ett draperi som man kan hänga upp. Som avslutning kan man sy dit ett "kärleksbudskap" - ex. All you need is love, Have a Heart, Mitt hjärta är ditt.... Texta vackert, tryck med stämpelbokstäver eller skriv ut från datorn - på en bit vackert papper.

Visst blir det fint!!






4 kommentarer:

  1. Kul idé! Detta att sy ihop girlanger av papper med hjälp av maskinen ska jag lägga på minnet!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Hej Marie! Ohhh så vacker mobil av hjärtan som hänger där, vilken härlig idé. Kram Paula. PS: du har mail :-))

    SvaraRadera
  3. Mm...så snyggt,de ska jag nog ha som komplement till mian pappelefanter i barnens rum! :)

    SvaraRadera