måndag 28 februari 2011

Mera plåt.... och dagens uppmaning

Åh vilken skön helg vi haft! Jag har sysslat med en hel del DIY-projekt - rapport kommer en annan dag - och i lördags hade vi goa gäster som vi bjöd på middag och umgicks med framför Melodifestivalen. Och igår var lugnt och skönt, lite långpromenad, lite DIY (betyder DoItYourSelf dvs pysselprojekt!) lite tv... Saker att må gott av alltså!



Något att njuta av är även syrrans "förädlade" plåt med härliga ord och budskap:




















Den här veckan är det sportlov här, så våra tjejer är fria och lediga. Idag åkte Irma in till Stockholm själv för att möta mig (det har hittills inte hänt så ofta, så det är lite pirrigt - men en bra träning), vi shoppade lite och fikade på Vetekatten. Mysigt!
Imorgon fyller deras far år, så det kan vara en liten anledning till att vi shoppade.. *ler*

På onsdag åker han och Irma upp till Bollnäs - för lite skidåkning och för att träffa farmor och farfar. Jag tror att maken också kommer att hamna på en bandymatch eller två... Det är sånt han gillar!

Jag ska jobba hela veckan (alla mina fyra dagar) och sen avsluta med att några gamla kollegor kommer över på fredagskväll - det ska bli kul att ses igen! En gång i tiden var vi på samma kontor. Vi jobbar fortfarande i samma organisation - men på helt olika platser numera. Så det blir nog en del prat om förr i tiden... ;-) Å på lördag bär det av till Karlskoga för att fira en nybliven 50-åring! Också en kollega men även finaste bästaste vännen - Lena!

Så mycket kul jag har att se fram emot!

Nån gång läste jag, att när en människa har slut på saker att se fram emot och längta efter, då har hon inget kvar att leva för... Så vill vi inte ha det! Planera nu genast in lite kul saker hörrni! Träffa vänner och ha roligt! Det är dagens uppmaning!



4 kommentarer:

  1. Hej! Vilka läckra plåtskyltar!

    Härligt med så mycket positiva saker :)
    Ha en bra vecka!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Helt sant detdär med att ha något att se fram emot! Och det behöver inte vara så "märkvärdiga" och stora drömmar...
    Jättefina bilder igen!!

    SvaraRadera
  3. Ännu mera fina saker av skogsskrot!!..Imponerad!!

    Vilken härlig vecka du har framför dig..alltid kul att dra ihop gamla vänner.

    Jag har en del kul inplanerat framöver och håller med..drömmar måste man ha för att känna sig levande!!

    Ha det gott vännen!! Kraam Sanne

    P:S Var in och titta på din Metodbank bra jobbat! Där fanns det mycket bra!!

    SvaraRadera
  4. Sagt och gjort, flera roliga saker är nu inplanerade! Trädgårdsmässa, tillverkning av bivaxsalvor, ombyggnad av kök, uppfräschning av sonens rum, goda middagar i goda vänners sällskap! Har alltså gjort min hemläxa :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera