fredag 25 februari 2011

Vassa spetsar







Mitt i fredagsmyset kommer här en massa coola vassa spetsar! Form och idé - Sofia Andersson - en av Systrarna alltså... ;-) Sofia är alltid på skattjakt, är det inte på loppis och second hand så är är det i... skogen! Där har hon hittat gammal rostig plåt, som hon omvandlat till de allra läckraste saker. Här ser ni ljuslyktor - eller kronor - ingen är den andra lik!









Sofia har även gjort romantiska och rostiga små "prinsesskronor" på pinne - att sätta i blomkrukan eller i buketten, eller... i tårtan kanske?





Blir du sugen på att köpa - så kommer de att finnas i Sofias Bod under våren. Men det går också bra att maila vid intresse! Så får du veta pris mm - för det vet inte jag just nu! ;-)


Hoppas DU har en mysig fredagskväll, det har jag, och ska nu titta vidare på Lets Dance...


Ps Bakom kameran på dessa bilder är Sofia, inte jag som det brukar vara!


7 kommentarer:

  1. Sofia är verkligen KREATIV!! Läckert! Nej Marie, inte" Lets dance", "På spåret" it is!! Kram anyway ;-)

    SvaraRadera
  2. Så läckra, DIY-skapelser! Igår var det ingen rolig dag eller kväll, låg i en hemsk migrän.
    Men, i dag mår jag toppen! Blir lite loppisrundor!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. ÅÅå, vad jag gillar "kronorna".. Helt underbara!! :)

    Trevlig lördagskväll på er! Kram Evelina

    SvaraRadera
  4. Riktigt söta! Särskilt när plåten är lite "ruffig" efter ett liv i skogen:)
    Blir fina i en blomsterrabatt också.
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Kul idée med gammal plåt. Min man är plåtslagare men han blir inte lika imponerad, arbetsskadad :-) Ha en skön söndag, Marie!

    SvaraRadera
  6. Superhärliga kronor;)

    LJuvligt.

    Önskar en skön dag

    SvaraRadera
  7. Härliga! Underbart med sådan kreativitet!

    SvaraRadera