lördag 16 april 2011

Industritrend i Malmö

Om någon nu skulle ha missat det, så kan jag börja med att nämna att jag var i Malmö i början av veckan. Anlände till en sommarvarm stad med kvällssol, och gick förstås ut för att röra på mig i staden efter att ha checkat in på det coola hotellet. Blev positivt överraskad då jag upptäckte att Ikea öppnat en helt ny avdelning utomhus, med enbart trendiga industrigrejer.




Kolla här! Vilka snygga plåtskåp!







Här har vi kommit till avdelningen för soffbord:




Vad sägs om denna kombinerada tidningshylla och tallrikshylla:


Detta måste vara hyllan Ivar i ny industriform:





Utställningen hade ett stort lager av pallar, måste vara en populär produkt. I sann Ikea-anda får man själv skruva ihop sin möbel hemmavid. Tex skruva fast hjul och lägga en skiva på för att få ett trendigt bord eller kanske en säng eller soffbotten.




En ruff och tuff bordskiva. Passar bra för runda bordssamtal.


Hatthylla eller kökshylla hittar vi här:


Hängare och knoppbrädor i alla möjliga utföranden.


Här har vi Fyndhörnan:


Ursnygga benbockar till köksbordet eller arbetsrummet. Vill ha!


En kundvagn att lasta sina fynd på:





Ja det var allt från min lilla trendspaning i Malmö.




4 kommentarer:

  1. Den trendspaningen gillade ja....;) Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hahahah skön spaning, lite bättre än andra. Jag har faktiskt sladdvindor som bord i rosenträdgården ;-) Väldigt läckert!

    SvaraRadera
  3. den spaningen var precis i min smak
    har du öppettider på denna butik...hihi
    fanns mycket vill ha grejer där
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  4. Bästa spaningen i bloggvärlden hittills!!!! ÄNTLIGEN nån som hittat godbitar som ingen annan nosat upp tidigare....;-) U go Marie!!

    SvaraRadera