söndag 17 april 2011

Söndagskväll...

Efter en underbart somrig helg, med strålande väder och mycket arbete utomhus, så myser jag nu med tända ljus och en kopp te.

Nu är växthuset städat, alla glasrutor putsade... Hå hå ja ja, vilket jobb! Men nu är det avklarat och ömma muskler har "tinat upp" i ett varmt bad.



Städning inomhus blev det också, med en ny bok i öronen. Denise Rudbergs första deckare. Lättlyssnad och underhållande spänning hoppas jag på, har börjat ganska bra!





Å bilderna med vackra ägg som jag visar idag är förstås den pyssligaste syrran av dem alla - Sofia - som skapat! Så vackra och våriga! De får bli Systrarnas bidrag till Fabrikens söndagsbilder. Snart är det påsk hörrni!



4 kommentarer:

  1. Kul,jag lyssnar med på talböker,tycker dee e kul att göra aktiva saker med händrena och "läsa". Sen är jag ordbilnd med så de blir lätt sätt att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du fått så mycket gjort det känns extra bra när man får en hel del gjort under helgen. Här har vi fixat med en massa småprojekt cycklat och grillat.....jättehärlig helg.

    Vackra bilder med fint pynt.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Här har också påskpyntet fått komma fram i en lite större skala nu!
    Helt fantastiskt ljuvliga ägg!
    Det har verkligen varit en fin dag idag. Helt perfekt för trädgårdsaarbete!

    Ha en bra vecka :) Kram mia

    SvaraRadera
  4. Ha ha Marie...Ja du har HELT rätt! Jag har lagt alla ägg i samma korg den här helgen och bara satsat på det väsentliga! Trädgårdspyssel!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera