lördag 9 april 2011

Trädgårdsdag



Idag efter lunchen kom solen till vår trädgård! Och SJÄLVKLART måste man ut då! På med de slitna solblekta rosa stövlarna och en svettiströja till det - behövdes ingen jacka idag. Oj vad jag har krattat idag, och spanat efter små underbara vårblommor. Maken har plockat ner ljusslingorna (det var på tiden) och försökt tvätta en fönstermarkis som en gång var vit. Den blev inte vit igen, utan bara lite renare.. Måste nog byta ut den.



Jag tog också en sväng in i växthuset - som ännu inte fått någon vårstädning. Men solen sken in och bland alla prylar kunde jag faktiskt hitta lite samlingar som nästan såg ut som stylade stilleben... Har massor av vackert torkad hortensia där inne. Den håller ju hur länge som helst!



Så här kommer lite pix - från ett ostädat, ostylat växthus:







Nu kommer jag alldeles strax att förvandlas till en soffpotatis. Ni får ha en riktigt go kväll gott folk!

3 kommentarer:

  1. Härligt med en massa sol. Själv har jag också förvandlats till en soffpotatis... något trött i ryggen efter dagens utevistelse! Ha en skön fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Hallojsan Marie!!

    Jättehärliga bilder och allt är precis i samma färgskala..snyggt!..Jag har en syrenhortensia på tomten som jag bara älskar att plocka in blommor ifrån och torka..och de som blir kvar flyger runt, runt på tomten nu och är så där härligt rostbruna som dem du visar!!

    Här har du en till soffpotatis( sen i tisdags) börjar lätt tröttna nu!!

    Ha det gott vännen! kraaam Sanne

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!
    Varit ute i trädgården hela dagen så här blev vi soffpotatisar hela familjen :)
    Kram Maria

    SvaraRadera