onsdag 10 augusti 2011

CSI Tullinge....


Here we go again.... Det har tydligen skett ännu ett MORD hemma hos oss...
Sopade precis upp ett gäng fågelfjädrar från ett hörn av vardagsrummet.
Ni som hängt med ett tag vet att det inte är första gången, har inte ens skrivit
om alla gånger detta inträffar.... Detta är utan tvekan den stora nackdelen med
att ha ett par katter i hushållet. (Tur att det finns fördelar också!)

Om jag fick bestämma skulle de inte jaga fåglar ALLS.
Möss - okej, men INTE ta in dom.



Fick jag önska kunde de få ge sig på rådjuren. De kunde väl hjälpa hunden att skrämma
bort dom i alla fall.... Kan man tycka... Så man fick NYTTA av deras jaktinstinkter.


Tillbaks till mordet som skett här i natt..... Jackson smyger omkring under soffan just nu
och beter sig lite konstigt. Kan det vara så att ytterligare rester från kroppen kommer
att kunna återfinnas där...? Hu, jag tänker INTE titta efter. Det får mannen göra.


Många gånger när de dragit in ett byte under natten så återfinns fjädrar - och ibland
ett huvud eller hela kroppen - utanför dörren till Sagas rum. Som om de ville ge
henne en fin present...Men det har jag kollat, fanns inget där idag.
Idag hade det ju förresten passat extra bra... Saga fyller 19 år idag!
(Nä förresten, det passar aldrig bra att ge bort kroppsdelar.....)


Eftersom det är Sagas födelsedag idag så har jag lite att göra! Ska baka kladdkaka
och amerikanska pannkakor - two of her favourite things. Måste även ta cykeln
och hämta ett paket på posten med presenter, köpa lite mjölk mm. Bäst att sätta fart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar