måndag 22 augusti 2011

this is a corner of a larger field

Visst är den cool, texten som snirklar sig fram som en skylt vid fältet.
Vill ha en själv! Måste ju gå att göra en i ståltråd...? Har "skrivit"
med ståltråd förut, (kan du se här) men inte en sån här stooor skala.
Skulle ju bli jättesnyggt även med lite mindre skyltar i trädgården!
Kanske det här:
"this is the beginning of a larger dream".





Den här typen av flätade pilkanter till rabatterna är jag verkligen svag för.
Gjorde något liknande i vår trädgården med klipp från grannens häck,
Det var alltså inte pil, men funkade ändå. Nu två år senare så har de flesta
kanterna torkat sönder och jag har tagit bort dom. En kant finns kvar,
men den sjunger på sista versen. Någon som vet hur länge flätade kanter
av pil håller?


På det större fältet odlades bland annat denna fantastiska kål - så vackert!
Som sagt, Rosendals trädgård besökte jag förra söndagen...

Vacker är även denna dunge med silverpil/vitpil (?) i en cirkel. Som en sal.



Den här planteringen gav verkligen sommarfeeling -precis som vädret i eftermiddags.
Än är det inte höst på riktigt!

4 kommentarer:

  1. Tack snälla för dom fina orden om min design..det värmer!

    Underbara grönsaksland du visar wow välskött och snyggt i långa rader. Texten i landet ser riktigt läckert ut.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Hej
    läckert med texten...
    Tack tack för dina söta ord!!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Hallojsan vännen!1

    Ja du det var verkligen en läcker skylt och den texten du tänker dig passar ju perfekt till alla dina fina trädgårdsdrömmar..

    Ha en härlig helg..snart!! Kraam Sanne

    SvaraRadera
  4. Så mycket vackert! Har sett den där texten vid fältet förut, var finns den?

    Jag har flätade pilkanter som jag köpte för 0 och ingenting på Rusta. Jag tror att jag haft dem i två år och de ser ut att klara några år till. Men jag vet ju inte om de är behandlade med något:-/ Kanske kan du låta pilen dra i träolja ett tag först...

    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera