måndag 22 augusti 2011

Å ljuva trädgårdsdrömmar....



Senaste tiden har trädgården fått det mesta av min fritid. Å efter att semestern
nu är slut så har det inte blivit mycket tid över för bloggandet med andra ord.
Men nu så! Ett blogginlägg om en utflykt för en dryg vecka sedan....




Förra söndagen fick jag tillfälle att spatsera omkring på Djurgården,
närmare bestämt Rosendals trädgård ett par timmar.
Alldeles för mig själv.
Det var jag, kameran och den fantastiska trädgården.

Lavendel i mängder och vindruvor i klasar - man blir ju som förflyttad till sydligare grader!

Självplockningen är fantastisk, det som syns på bilden är bara en liten del av alla
blommor som finns. Det var inte läge att göra en bukett just denna dag, men oj
vilken lust man fick till det!




Jag roade mig bland annat med att spana efter det som just nu blommade.
Eftersom det är lite överblommat i vår trädgård just nu så ville jag få inspiration
till vilka sorter man bör satsa på vid eventuella nya plantinköp.

Denna fantastiska plantering med malva blev jag direkt sugen på att kopiera!



Så smart med ett gäng störar tillsammans med blommorna, lätt att binda upp
gängliga stjälkar och så snyggt tillsammans med blommorna!





Sköt om er och njut av denna härliga övergångstid,
sensommar/skolstart/höst - det gör jag!

:-)



2 kommentarer:

  1. Hej
    En helt fantastisk trädgård förstår att du gick där och njöt...
    idag skiner solen så härligt
    ligger själv i soffan och snorar...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Efter en lång sväng på eran blogg...måate jag ju skriva ett par rader. En otroligt trevlig blogg som jag gillar skarpt. Hälsar gärna på igen. Önskar dig en underbar dag i det fina höstvädret. Kramar från Maria

    SvaraRadera