måndag 15 februari 2010

Lavendelblå drömmar

Längtan efter vårens färger och ljus är stor - och snart är det här! Även om det inte riktigt ser ut så utanför fönstret... Inomhus kan man tjuvstarta! Av någon anledning har det smygit sig in nya blommor av olika slag i alla rum just nu ;-). Bland annat en lavendel på stam, pärlhyacinter, vita liljor, vita tulpaner, ett par alla hjärtans dag-rosor och kungsängsliljor. Jag vill bara frossa i blommor!



Skaparlusten är också stor! Häromdagen på secondhand-butiken hittade jag en stickad trekantig sjal, i melerat garn i ljuva pasteller och grått. Så mysig - men inget för mig att använda som sjal. Däremot, så började jag fundera på vad man skulle kunna göra med den.. Väl hemma plockade jag fram virknål och garn. Jag vek ihop den trekantiga sjalen till en fyrkant, och virkade sedan ihop alla kanter och sidor. Garnet jag använde var även det melerat i pastellfärger, samt lite fjäderlikt. Perfekt! Då syns det inte så mycket när det blir lite fel... Fort och lätt gick detta pyssel! Och vi hade en ny kudde!







I vardagsrummet vid fönstret har nu en liten ny sittplats uppstått. Vita korgstolen, med nya kudden, liten fotpall, litet bord med vårblommor som doftar när man rör vid dem - och alltihopa näääära fönsterväggen där ljuset flödar in! Blir nästan lite ljusterapi att sitta där!

Önskar alla en riktigt bra start på veckan!








4 kommentarer:

  1. hej hej,
    Åh härliga blommor, lavendel på stam vill jag ha.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Du är allt bra fiffig!! förstår inte hur du ser allt!!..Jättefint blev det..OCH återvinning igen ;)!!

    Kramis på dig vännen!!
    //Sanne

    SvaraRadera
  3. Älskar lavendeldoften...en sådan på stam skulle jag vilja ha. Kudden blev jättefin!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Mmmm har precis skickat efter lavendelfrön.. inte för att jag tror att jag får till en lavendel på stam men kanske små söta buskar till sommaren?!

    SvaraRadera