tisdag 25 januari 2011

Inspirerande badrum med massor av bra idéer

Så var det dags för badrumstema i Inspirationsfabriken! Har ingen lust att visa mer av vårt eget just nu, än vad jag gjorde i fredags.
Så det blir ett axplock från en mapp med sparade bilder från nätet. En hel del bilder är lånade från Marta Stewart, de andra vet jag tyvärr inte.

Först ut ett badrum i vitt med svarta detaljer och ursnygga handfat! Två handfat på rad är ju en dröm - tänk att slippa trängas vid tandborstningen!

Här har vi en riktigt bra DIY-idé. Färgade hankar till handdukarna -
en färg för varje familjemedlem - håller ordning på handdukarna.

Ta in naturen - en stor trend just nu - med hjälp av en stor gren som används som handdukshängare.
Precis så har vi i vårt lilla lilla tvättrum i vår stuga.
En stor häftig gren som blivit silverfärgad och sandblästrad har hämtats från stranden.
Alldeles för mörkt i det lilla rummet för att ta en vettig bild - så en lånad från nätet får duga!

Är inte det här snyggt så säg!!! Metallkorghyllan, de svarta speglarna... Vill ha!!

Ännu en dröm - ett härligt tassbadkar och en kristallkrona i taket.


Smart förvaring för små badrum - en hylla ovanför dörren.
Snyggt med de gula detaljerna i det vita badrummet...

Väggskåp med fina konsoller och glasdörrar. Ett litet projekt att snickra ihop kanske?
Ser ut som om det är två hyllor på konsoller som man satt upp de små skåpen på.
Allt målat i samma färg. Jag lovar - allt material kan hittas billigt på Blocket...

De här bilderna gav i alla fall mig badrumsinspiration - hoppas att du hittade någon favorit.
När ni läser det här sitter jag och jobbar hårt med en del texter som skall vara klara på torsdag, hoppas att det går bra! ;-)
SÅ himla bra att man kan tidsinställa inläggen och skriva dom i förväg... Önskar alla en underbar dag!



8 kommentarer:

  1. Japp, så skall riktig inspiration se ut;-)

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  2. Oja, bara tänk om man hade ett STORT badrum!! Det vita sist är nog det jag gillar mest. även om det kanske inte är så praktiskt - men sådant kan man ju inte alltid tänka på...

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar!
    Mitt badrum hemma är ifrån 1980-talet så det börjar bli "inne" igen, men hoppar över dagens tema på fabriken.
    Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  4. Härlig inspiration! Gillar särskilt de synliga rören under handfaten i första bilden.. Coolt. //Petronella

    SvaraRadera
  5. Härliga inspirationsbilder...gillas!

    Så fint det är här...ska kika mera!

    Ha det gott så länge!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tusen tack för tipset! Det är nu antecknat på min blomlista och jag har googlat på den... den kommer helt klart få vara med!!

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  7. Hallojsan vännen!!

    Vilka häftiga badrumsbilder!!..Nu blir ja ju sugen på att andra om och fixa lite!! Det där med trädgrenen var ju en lysande idé och jag kan tänka mig att det passar perfekt i er lilla fina stuga!!

    Matchen gick toppen.. Vinst med 9-3 :)

    Ha en härlig helg nu..för du har väl fredag nu kan jag tänka ;)

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  8. Va kul när man hittar nya mysiga bloggar *Ler*

    En klart inspirationskälla - tack

    Kram Cattis

    SvaraRadera