lördag 22 januari 2011

Teflonhjärna

Hå hå ja ja... Maken åkte buss till Hälsingland igår, resten av familjen är hemma. Hunden, katterna och bilen är också hemma. (Vilket är jättebra, för jag har en massa planer som inbegriper just den.)
Men, något som inte stannade hemma var bilnycklarna, de följde med till Bollnäs! Denna fadäs upptäcktes som tur var sent igår kväll, så en plan B kunde icensättas.... Härjedalingen hade en buss som åkte från Bollnäs imorse 8:00, framme i Stockholm 11:15. Bara för maken att gå upp tidigt och ta sig ner till stationen och prata snällt med busschauffören.
Å för mig att åka in och möta upp bussen och få kuvertet med nycklar! Så nu är ordningen återställd. Bil OCH nycklar på samma plats!!
Däremot hann jag inte med dag 2 på Formex idag - jag har A-hallen kvar att kolla - så det får bli imorgon! Det är ju inte riktigt tillåtet att fota om man inte har tillstånd. Men några smygfoton blev det ändå med iPhonen. Får se vad det blir imorgon, och om några blir tillräckligt bra för att visas här.
Mycket inspirerande är det dock! Men jag tror jag berättar mer imorgon.... Fast en rolig sak hände som jag bara måste berätta. På väg från mässan till pendeltågen hör jag att ett par tjejer prata härlig västgötska. Jag sneglar lite och ser att de ser bekanta ut... kan det vara....? Jo minsann! Framme på stationen frågar jag och det är förstås Petra och Ingela . Alltid kul att IRL träffa bloggare man följer, även om det bara är ett kort och hastigt pendeltågsstationsmöte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar