tisdag 18 januari 2011

Mattor står på tapeten idag!

Vad passar då bättre än att visa vår senaste nyförvärv. Ja faktiskt, så är den förvärvad NY, inget fynd på loppis eller Blocket denna gång.... ;-) Hemklickad från Ellos är den, den stora svartvita vävda mattan. Trodde att vi skulle få den innan jul, men så blev det inte, det tog några veckor till. Men nu är den på plats! Passar så bra under vårt köksbord tycker jag. Svartvita katter och hund matchar också snyggt!



Än så länge är den fräsch och fin. En tanke har nämligen slagit mig... att när man använder ett utebord som innebord, och utebordet har spjälor - då blir det lätt att det man eventuellt spiller liksom trillar rakt igenom och fläckar ned mattan... Hå hå ja ja, då blir det till att skura matta. Har ni tips på hur man då ska göra för att på bästa sätt få bort fläckarna, så får ni gärna tipsa redan nu! Kan ju vara bra med lite framförhållning.


Som ni ser och säkert redan noterat - så har vi mycket naturfärger i vår matrumsdel av köket. Gamla trärena stolar, slitna korgstolar, slitet utebord, fårskinn... Gillar den mjuka färgskalan. Men snart får jag nog hitta ett annat hörn av huset att fota - märker att många inlägg fotats just här den senaste tiden! Det får helt enkelt bli bättring på den fronten! Nu har jag i alla fall gjort mitt, som arbetare i Fabriken - kika gärna in där och kolla in alla mattor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar