torsdag 10 mars 2011

Dusty Deco

Hallå där ute! Tänkte att jag skulle dela med mig av lite slarvigt fotade pix från Dusty Deco, butiken i källarlokalen på Gärdet i Sthlm. Det var ett spännande ställe! Fast inte så stort som jag trodde att det skulle vara. Man kunde dock gå runt och titta på alla detaljer lääänge i alla fall.






















Ägarna var på plats och berättade att de från början mest hade gamla vintagemöbler från USA, men att de nu också hade en hel del från inköpsresor i Holland, Tyskland, Belgien. Alla möbler har äkta patina och en alldeles egen historia. Jag föreslog att dom skulle följa med runt i butiken och ge en "guidning". Det skulle i alla fall jag tycka vara intressant!






Men vad svårt det är att shoppa i en sån här butik! När det inte är fynd i ekonomisk mening, så blir man ju lite snål... Och när allt är så coolt och man egentligen inte behöver nåt.... ja då handlar inte jag! Är jag på loppis, och hittar en unik pryl - så slår jag alltid till. För den är ju så billig!

Någon som känner igen sig?



Fast det klart, om det var så att jag länge letat något, och så står det där i butiken - då skulle det vara svårt att motstå.






Och nu till något heelt annat! Imorgon ska jag till trädgårdsmässan i Kista! Längtar så efter att få insupa härliga flowers, hoppas särskilt på något uppbyggt woodland med björkar och snödroppar.. Mmmm, har nämligen ett minne från en tidigare mässa när sådana ljuvligheter presenterades.






Åsså finns det ju en del bloggare på plats! T ex Lotten, Sussie, Lena... Det vet jag bl a för att det kan man läsa hos Hillevissan!






Ska bli kul att träffas!












4 kommentarer:

  1. Helt underbara grejer de säljer! Mååånga vill-ha saker där, minsann.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Oj,vilket paradis att vila ögonen i..,men som sagt..e det för dyrt och inga MÅSTE HA SAKER..så blir jag nog oxå lite snål...

    Man vill gärna känna sig riktigt nöjd...med sitt köp...å nöjd blir jag när det e BILLIGT och behövligt!!!

    Ha en trevlig tripp i KISTA...

    KRAM ANNA

    SvaraRadera
  3. Men OJ vilka saker! Mycket i min smak. Saker som är väldigt svåra att hitta annars.. tack för att du delade med oss =)
    Ha en bra helg! Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Ja jag är nog lik dig, handlar när jag hittar ett "fynd". Annars bara njuter jag ;-) av atmosfär och inredning.

    Hoppas vi ses på mässan!

    SvaraRadera