måndag 21 mars 2011

Konst i mina ögon

Det finns ju så mycket som kallas konst. Vad man gillar är verkligen personligt, och skönheten ligger i betraktarens öga som det så fint heter.


Allt som man inreder med är inte konst i mina ögon, men är det skapat av någon, som har en tanke och vill väcka känslor. Då är jag med - även om allt som skapats på detta sätt inte faller mig smaken...



Fotokonst är spännande tycker jag.

En fotograf i den genren är Maja Forsslund. Om du klickar på namnet kommer du till hennes hemsida - där finns många jättefina foton. Bilder som väcker tankar- DET är konst för mig!


Bilderna jag visar idag är foton som hon tagit på vår Irma, fast det var några år sen, det kanske syns... ;-)

Titta gärna in i Fabriken för fler inlägg om Konst - säkert lika många olika tolkningar som antal inlägg.... Men det är ju så det ska va!



Irma tyckte det var såå roligt minns jag! En par av bilderna fick sedan illustrera en artikel i Pedagogiska magasinet. Prinsessan Irma Westling stod det under bilderna minns jag! Lite extra kul nu några år efteråt, när Westling faktiskt ÄR ett "kungligt" namn...

















































9 kommentarer:

  1. Bedårande bilder av en söt prinsessa! :)

    SvaraRadera
  2. Blir så glad av att se på din fina flicka.

    Fotokonst uppskattar jag också, varit på Fotografiska två gånger och kollat här i Sundsvall på utställningar.

    Må så gott. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  3. Ja det där är ju konst om något! Särskilt den första bilden gillar jag. Ha det gott//Petronella

    SvaraRadera
  4. Ser jätte fint ut!
    Vilken söt docka! :)

    Kraam Annaleena

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar tolkning av temat!
    Härliga bilder på en fin prinsessa...
    Ha en skön tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  6. Fotot, verkligen en konst! Att kunna fånga ögonblicket eller ska vi kanske kalla det ögonKLICKET? :) Den av glädje sprittande ja nästan lite krumbuktande :) kroppen, de glada plirande ögonen, spontaniteten, allt finns där! En riktig skatt att få ha så fina bilder på just din prinsessa, sparade inom glas och ram.
    /helena

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Så vackra bilder på en söt prinsessa! Och konst är ett otroligt brett begrepp - men kul!

    Ha det gott, hälsningar monica

    SvaraRadera
  8. HALLOJSAN MARIE!!

    Ja det kan man kalla prinsessa!! hon är för härlig eran irma med det vackra röda håret!

    Fotografen vet verkligen vad hon håller på med..allt stämmer i bilden..färgerna harmoniserar..gillar hur dockan och Irma liksom "hör ihop",,

    Ja jsut det..ni är före er tid också.. ers kungliga Weslings ;)

    Ha det gott vännen!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder!
    Och visst finns det mycket fin fotokonst, både av proffesionella fotografer och glada amatörer. :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera