onsdag 2 mars 2011

Ljus i vårt hus

Vilket fint besök vi fick idag! Solen tittade in! Tråkigt nog kunde jag inte återgälda besöket genom att gå utomhus - håller mig inne och hemma just nu för att kurera mig. Hängig och förskyld är bara förnamnet. Mycket tacksam över att jag har ett jobb som tillåter att man jobbar hemifrån ibland.







Ljusstakarna har jag köpt på second hand - på en och samma gång. Dom stod där i en samling på hyllan - fast naturligtvis i par! Å jag min fuling skiljde alla paren åt och köpte bara en av varje! Var tillbaks i butiken nån vecka senare och såg att alla kompisarna stod kvar på hyllan, höll på att förbarma mig och köpa även dom, men hejdade mig i sista stund... Vill ju ha en liten samling med udda ljusstakar! Har varit sugen på naturfärgade träljusstakar ända sedan jag var på Formex och blev inspirerad.







Duken har jag sytt ihop av små virkade dukar i olika storlek och nyans - i allt från vitt till ljusbrunt. Ett projekt jag funderat på länge men äntligen kom mig för att göra i helgen. Nu slingrar den sig fram på köksbordet ovanpå en skrynklig bomullsduk. Hade mycket hellre velat ha en duk i oblekt linnetyg - men det återstår att införskaffa! Vill köpa många meter...
Någon som vet var man köper linnetyg till ett riktigt bra pris? Kanske nåt man kan klicka hem från nätet?




ps Ser ni de små hjärtformade skuggorna på bordet? Det är en del av hjärtan-på-tråd projektet som hänger i fönstret och skuggar.




3 kommentarer:

  1. Ja, jag vet. Du kan köpa bra linnetyg på Korps hemsida. Det är billigt och bra kvalité. Fin duk och härliga ljusstakar. Min pappa är hobbysnickare så jag har fått en hel del furuprodukter i mina dar. Älskar hans fina saker och tar gärna fram dem i omgångar. Ha det gott! Marie

    SvaraRadera
  2. Hallojsan Marie!!

    Så snyggt det blev med löparen av ihopsydda smådukar..gillar att de sitter oregelbundet!!

    jag köpte en hel massa beigt linnetyg på IKEA när ja var där sist..billigt och rejält!!

    Ha en bra dag..och skynda att krya på dig nu :)

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  3. Ahh... dags att plocka fram alla ljusstakar barnen har gjort i slöjden, alltifrån den enklaste träbit till svarvade! :-) Tyvärr ingen hjälp med linnetyget, skulle själv vilja ha men är inte beredd att lägga mycket pengar på det. Kanske ikea som Änglarnas hus föreslå...?

    Tack för tipset med "takförslaget". Jag hittade faktiskt en bild och det var ju tjusigt. Ska nog sno idén!

    Ha go torsdag!
    / Johnna

    SvaraRadera