fredag 25 mars 2011

Ni na ni nanna, ni nanni nanni na...

Dags för ett boktips!


Oj vad tiden går hörni! Fleeera dagar sen jag bloggade sist, men nu är det dags! Men det blir inga egna bilder idag heller (jag tycks ha snöat in på fotokonst ;) utan den fantastiska fotografen och konstnären Denise Grünstein står för bilderna. De finns i boken "59 buketter från min trädgård och lite till...", som jag önskade mig och fick i födelsedagspresent - i onsdags! (Så nu vet ni vad jag hållit på med denna bloggpaus... Firat lite!) I den här boken står buketter från hennes egna trädgård i fokus. Men nog med ord - nu blommor, varsågod och njut!























Boken är ett måste för oss som gillar blommor och en romantisk trädgård! (Att den finns på bokrean på Adlibris just nu gör ju heller ingenting...) Bilderna och texten är en form av dagbok och löper över ett helt år. Texten är informativ och rolig - hon skriver lika vackert som hon fotograferar - och beskriver det kreativa, men också tidskrävande slitet med odling och trädgård.


I Denises trädgård är trädgårdens blommor vackra även i bedagad och vissnad form.


En mycket inspirerande bok - med vacker grafisk profil och inbindning.
Jag känner ett sug efter att odla många blommor i år! Plocka små konstverkt och skapa buketter och fotografera....




5 kommentarer:

  1. Wow!! Marie! jag förstår att den stod högt upp på önskelistan!! Vilka bilder..tänk att ha alla dessa blommor i trädgården och bara kunna plocka in en ljuvlig bukett!! Jag skall nog satsa mer på blommfrön iår..

    Hoppas du har en lugn, solig helg framför dig!!

    Kramisar ifrån Sanne!!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Vilken inspirerande bok, och härliga buketter. Less is more :-)
    Ha en fin helg!
    kram, Ann-Mari

    SvaraRadera
  3. Himmel vilka vackra bilder :))
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Oh så vackert...oh va man bara vill ut och plocka...grenar just nu :D

    SvaraRadera