onsdag 30 mars 2011

En godisbutik i Malmö



Ja, i mina ögon en riktig godisbutik!



Efter väl uträttat arbete under dagen så strosade vi runt lite (i väntan på flygbuss) i närheten av hållplatsen, jag fick syn på en liten innergård med kullersten.......och blommor! -Jag går in här! sa jag till kollegan. Å där blev jag kvar en stund! Med iPhonen i högsta hugg inställd på KAMERA. Ett litet men utsökt utbud av blommor. OJ vad fint det var!





Många krukor och buketter var insvepta i vaxat papper. Snygga krukor!





















Jag ville ha ALLT! Jag säger bara det, om jag inte varit på väg till flyget hade en hel del fått följa med.... Å bra priser! Allt är ju relativt - jämfört med Stockholm är det billigt i Malmö.



Men nu är jag hemma igen! Trött, glad och tacksam för att utbildningen blev jättelyckad, och för min fantastiska kollega - Tack Carolina! :-)



Åsså lite blomstrande fägring på det! Härligt... Butiken heter Butik Botanik. Har ni vägarna förbi så se till att ta en avstickare in på den lilla innergården...





7 kommentarer:

  1. Halloj Marie! Ohhh så vackert, tänk vad glad man blir av lite blommor. Ljuvliga rosa rosor...och just lila penséer är min absoluta favorit, de är så himla söta och färglada, talar om för oss att nu är det vår!! Härligt! Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder. Längtar efter en underbar bukett att sätta på bordet. Det får bli shopping i helgen och skämma bort mig med fina blomster till hemmet. Ha en skön helg! Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Ja, säga vad man vill, men där i Skäne kan de verkligen konsten att duka upp inspirerande blombutiker! Önskar verkligen att blomsterhandlarna här kunde ta och åka dit på studieresa!

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga bilder!! såå snyggt med det bruna, vaxade pappret mot de rosa rosorna..Estetik på hög nivå!!
    jag antar att våren hade hunnit liiite längre i skåne?!

    Ha det gott!! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  5. Verkligen ögongodis...superfint!

    Kram Marins

    SvaraRadera
  6. Härligt vackert.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Jag vill minska mina bröst med bröst estetik. Behöver en bra plastikkirurg från Turkiet.
    Memeestetiği

    SvaraRadera