torsdag 3 mars 2011

"Jag går hemma i fäbon och väntar..."



Om man bara går omkring i köket ("fäbon" för att det är jag och djuren) hela dagarna (har jobbat hemifrån pga förskylning), ja, då blir det lätt så att det är där man fotar! I-och-för-sig så trivs jag väldigt bra i vårt kök, och tycker att det är ganska så fint också. Särskilt nu när våren är på besök i form av utslagna äpplekvistar! Men, jag väntar och längtar faktiskt bra mycket på att kunna gå ut, fota blommor i trädgården, fixa mysigt på altanen, dra igång nåt projekt - eller två - i trädgården osv. För att det ska blir så krävs ju förstås vissa saker... Förskylningen ska blåsa bort, snön ska smälta bort, våren ska komma på riktigt...



Men snart så! Är vi där. Förskylningen är redan på bättringsvägen faktiskt. Dagens uppmaning - ha en mysig kväll nu allihopa och dröm om takdropp och vintergäck.



3 kommentarer:

  1. Bara jag som tittade förbi :9

    Härlig blogg hit kommer jag igen.

    // Jess

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det var i köket. Tror jag att du trivs :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder! Vi har ännu massor av snö, men på eftermiddagen, när man kör hem från jobbet, och asfalten är bar på de flesta ställen, får man en vårkänsla :-)
    trevlig fredag!

    SvaraRadera