söndag 19 december 2010

Dubbellucka - 18 och 19!

Oj oj oj vad tiden går fort! Blir så när man fyller den till bredden med roliga saker! Insåg igår att jag inte skulle hinna med att öppna någon lucka här på bloggen, fick helt enkelt bli en dubbellucka (nytt ord?) idag istället. Vi hade så mysigt med goda vänner på middag på kvällen - och som vanligt så håller man ju på och fixar och donar innan dess. Jag lagade mycket mat - så det räcker och blir över även till idag - det känns lyxigt!



Idag har vi njutit av årets sista adventsfrukost, tände 4:e ljuset och värmde lite hembakta lussekatter. De fick så rolig form i år med russin som är på väg att poppa ut ut bullarna. Söta!


Sist vill jag visa att det kommit upp ännu en hylla i vårt kök - en enkel vit med kant att ställa vackra kokböcker och små söta saker på. Så nu skulle det passa bra med hårda paket i julklappssäcken... ;-)

Nu ska yngsta dottern och jag iväg och införskaffa de sista julklapparna. Blir spännande att ge sig ut med bilen - som det snöar!! Håll tummarna vänner!




1 kommentar:

  1. Hallojsan!!

    Ja men det är viktigast att njuta av lvet och det tycker jag att du gör..en dubbellucka är dessutom lyxigt för oss så.. ;)

    Dotra blev glad över de fina orden om hennes blogg..och jag håller med ni har ganska lik stil..Hon har en liknande mattsvart taklampa över köksbordet..och en likadan klocka som du..den har dock en äggklocka under sig..men färgen är identisl!

    Hoppas du får en härlig dag..laga mat slipper ni iaf..LYX!!

    Kramis till dig min vän!! //Sanne

    SvaraRadera