fredag 3 december 2010

Lucka 3 - jag älskar kanel!

Bakom lucka nr 3 hittar vi Sofias vackra kryddbollar. Ett pilligt julpyssel som doftar underbart.


Kryddbollen jag köpte ligger nu under en glasklocka och ser vacker ut. När jag lyfter på glaset - då ni, då är man i kanelhimmeln! Jag älskar kanel! Det är INTE bara en julkrydda för mig. Det bästa som finns är kanelte, ja i-och-för sig så gillar jag även andra kryddor i te, men kanelen är viktigast! Ni vet väl att det bara är att lägga några kanelstänger i vattnet i tekannan - passar nästan till alla teer. Kanske inte om det är väldigt mycket smaksatt med något heeelt annat. Men till Söderblandning och andra tesorter funkar det finfint!

Favorittesorten just nu är Friggs Green Chai. Underbart - som att dricka pepparkakor!

På-skriv-om-det, idag fredag är det ju min lediga dag och planen är faktiskt att baka lite pepparkakor. Tror att jag kommer att vara lite lat, och inte bara kavla på som traditionen bjuder, utan rulla rullar och skära kakor, kanske även göra lite pepparkaksgrissini!
Ska även passa på att utnyttja dagsljuset och foto vårt kök - som faktiskt i det närmaste är helt klart! Så titta in i bloggen igen i helgen - då blir det köksbilder!

Fast ikväll blir det fredagsmys med familjen, tänker vara en riktig soffpotatis.... ;-) Ta hand om er!







2 kommentarer:

  1. Ä-hum. Törs man säga att man inte alls är förtjust i kanelthe? :-D Och ändå gillar jag det i så mycket annat; bullar och äppelkaka. Och det är ju också så fint att ha kanelstänger lite snyggt här och där som doftar!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kalender du har gjort! Verkligen njutbara bilder - vackert!

    Kram, Outi

    SvaraRadera