onsdag 1 december 2010

Lucka 1





Lagom till adventskalender och lucköppning så öppnar jag upp bloggen igen! Jag vill börja med att tipsa om syrrans "Julmys i S0fias Bod". Om ni visste vad hon har laddat! Hon har pysslat och gjort kransar, fixat och donat. Ved har huggits för att kunna hålla eldkorgen igång. Pepparkakor och glögg är införskaffat. Allt för att de som kommer till hennes lilla julmarknad skall få en härlig och stämningsfull stund. Att alla grejer är helt unika - för det mesta skapat av Sofias hand i återvunnet material av olika slag - gör ju inte saken sämre. Så se till att ha vägarna förbi nu och titta in hos Sofia!


Åkte själv ner i fredags för att vara med vid Julmys-invigningen på lördagen. Så kul att se allt fint hon gjort! Kunde själv inte låta bli förstås utan fick med mig hem en hel del grejer. Bland annat några fina små plåtskyltar som är perfekta att knyta på ett ljus. En hel del sköna gamla grejer finns just nu i Sofias Bod. Hade jag haft fler hyllor och bord här hemma så hade jag inte tvekat på ett par av fynden... Visar er mer imorgon!


Jag kommer att titta in en kortis varje dag nu på bloggen - gäller ju att ta igen det jag missat! ;-) Så välkommen åter att se vad som döljer sig under lucka 2, lucka 3, lucka 4 osv. osv.




2 kommentarer:

  1. Med tanke på hur mycket bilder du rotade med igårkväll antar jag att det finns en del att se fram emot under de närmaste dagarna :-)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är igång igen med bloggen då. Själv är jag nu nyinflyttad i stan och vi trivs bra med det. Speciellt nu när det är så kallt och mycket snö...... typ! Ha det gott, Marie

    SvaraRadera